Program

• stag_sdetmi
  • stag_relax
  • stag_poceste

Malá Úpa je především ideální pro běžkaře, kteří se v okolí mohou doslova „vyřádit“.

Pomezní Boudy – Kostel
Z Pomezních Bud vede po červené turistické značce upravená běžkařská trasa směrem k lyžařskému areálu, délka tohoto dvousměrného denně upravovaného úseku je 2,5km. Na upravovanou trasu můžete navázat u kostela a vrátit se zpět po žluté údolím Černé vody až k Pomezním Boudám.

Krkonošská magistrála
Malá Úpa je na trase Krkonošské magistrály spojující západní a východní Krkonoše. Celá trasa dlouhá 80 km začíná v Harrachově, pokračuje na trase: Vosecká bouda, Vrbatova bouda, Horní Mísečky, Špindlerův Mlýn, Klínové boudy, Rozcestí, Dvorská bouda, Lesní bouda, Kolínská bouda, Černá hora, Pardubické boudy, Krausovy boudy, Horní Maršov, Horní Albeřice, Lysečinská bouda, Cestník, Malá Úpa.

Na běžkách na Sněžku
Vzhledem k poloze Malé Úpy je možno vyrazit na běžkách i na Sněžku (nejlépe červená značka) s přestávkou na Jelence.

Lvím dolem
Pěkná běžecká túra neupraveným terénem vede malebným údolím podél Jeleního potoka – Lví důl (žlutá značka začínající ve Spáleném Mlýně). Pěkný výlet můžete zakončit na Jelence.

Trasa Haida Délka
Na Pomezních Boudách si můžete zaběhat na malebné trase okolo Vřesového vrchu nazývané Haida. Celý okruh má délku něco přes 5 km a lze jej zkombinovat s dalším podobně krátkým okruhem, který vede z Pomezních Bud ke kostelu v Dolní Malé Úpě a zpět. Výchozím bodem je parkoviště kousek od stanice Horské služby (parkoviště Zátiší).

Do Pece pod Sněžkou
Do Pece se na běžkách dostanete krásným výletem ke Spálenému Mlýnu, dále mírně nahoru na Boudu Jana (od ní vedou běžecké trasy kolem Pěnkavčího vrchu a na druhou stranu kolem Červeného vrchu) a po vrstevnici a s kopce Velkou Úpou přes Portášky dojedete až do Pece pod Sněžkou.

Hřebenovka na Rýchory
Od kostela můžete pokračovat k hájence, kde uhýbá do lesa směr Cestník, Lysečinská bouda, nad Albeřicemi po hraniční cestě a dál na Rýchorský kříž a Rýchory. Tato 2krát týdně dvousměrná upravovaná trasa je dlouhá cca 15km v jednom směru a je možno využít jak klasiku, tak i bruslení. V náročném krkonošském terénu je tento okruh příjemný, víceméně po vrstevnici, jak pro začátečníky tak si na své přijdou i pokročilí běžkaři.